12 ulasan Selasa, Jun 24, 2008

Pulang dari kerja, seperti lazimnya aku akan buka laptop dan mula menyambung kerja pejabat yang belum selesai.


"Bang!" suara Mulan memecah kesunyian petang.


"Hmmm," aku menjawab tanpa mengangkat muka.


"Sejak bila abang madukan saya?"


Aku tergamam memandang wajah awek yang aku ngorat sepuluh tahun lalu di Benteng tepi Dataran Merdeka. Dahi sedikit berkerut.


"Janganlah buat muka terkejut pulak. Sejak bila awak madukan saya dengan komputer awak tu?" keningnya terangkat-angkat.


"Oh!" Aku menangkap lewat sindirannya.


"Nasib baik abang madukan awak dengan komputer. Cuba awak bayangkan kalau abang madukan awak dengan Maya Karin?" aku tersengih-sengih.


"Oh ada hati!"


*dusyum*

6 ulasan Selasa, Jun 17, 2008

Bila dipikir-pikirkan, ayam lebih beruntung. Kais pagi dapat makan pagi, kais petang dapat makan petang. Kita kais hari-hari dari pukul 8:30 pagi sampai 5:30 petang, Isnin sampai Jumaat terpaksa tunggu 'makan' di hujung bulan.

8 ulasan Ahad, Jun 01, 2008

pipiyapong sudah tag geng lain dalam soljah. aku jawab tag dia dulu kali ni.


7 Raw Facts About Me:
-Rempit pakai Jintu. Rekod KL-Alor Star 3 jam. (sekarang insap)
-Selalu hon balik pada kereta yang hon aku (alasan: dia hon tanya khabar, aku jawablah balik 'khabar baik')
-Suka tekan hon kereta walaupun jadi co-pilot
-Minat pada programming tapi buat bila masa rajin
-Selalu gaduh dengan lipas & nyamuk
-Hujung minggu suka masak macaroni goreng
-Tak kira hari kerja, cuti atau hujung minggu mesti terjaga pukul 5:50 pagi tanpa alarm


7 Things That Scare Me :
-Sifir
-Campur
-Tolak
-Bahagi
-Nombor
-Kumbang
-Pegawai Imigresen kat airport negara orang. Aku takut betul masa dorang tanya buat apa aku datang negara dorang. Macam aku ada buat salah


7 Current Songs :
-Green Day - Wake Me Up When September Ends
-Daniel Powter - Bad Day
-The Wallflowers - One Headlight
-Gin Blossoms - Till I hear It From You
-Mono - Life In Mono
-Everclear - Everything to Everyone
-Oasis - Don't Look Back In Anger


7 Things I Say Frequently
:
-Alabayu
-Kambing
-Cipan
-Otey
-Jom
-Maderf
-What the


7 Most Valuable and Sentimental Things of Me :
-Koleksi jam Guess dari zaman bercinta, tunang, kahwin, anniversary
-Spender brand OP (dah tak ada jual kat Malaysia woooo)
-Cincin kahwin dari Mekah
-Simpan namecard dari kerja pertama (1994) sampai sekarang
-Memori dating, makan burger ramli kerat dua dengan Mulan
-Koleksi lagu english alternative 1997-98
-Buku Anak Bentayan & Pembalasan Anak Bentayan oleh Hamdan Raja Abdullah


7 First Time In My Life
:tag paling tak logik. semua benda yg kita pernah buat pun mesti ada kali pertama, tapi aku jawab jugak.
-Main Doom network 5 orang, dari 6 petang sampai 6 pagi. balik rumah aku muntah
-Tidur belakang server sebab nak siapkan projek sistem tv3
-Nyanyi kat majlis kahwin sepupu Mulan
-Berpeluh pertama kali pegang stering di kelas memandu
-TV interview kat kedai mamak mintak pandangan harga tepung naik, tapi tak keluar TV pun
-Tengok orang melintas highway kena langgar di lane laju kat highway putrajaya-kl
-Keluar KL sorang-sorang naik bas mini pakai singlet, seluar hijau sekolah dengan selipar jepun

ok aku tag kalian yang baca entri ini
ha ha ha



RM20 (termasuk harga pos dalam Malaysia).
klik gambar untuk info.